Mijn avonturen in Zuid Afrika !

De eerste dagen in Kaapstad en Robertson

Hooi!

Maandagavondwas het dan zover! De reis en het avontuur kon beginnen! Naast mijn ouders, zusje en Dirk waren ook Pim en Denise op het vliegveld, super lief! En als verrassing verschenen daar ook de ouders van Dirk nog! Super lief allemaal. Nadat we afscheid namen en traantje hebben weggepinkt liepen we door de douane heen. Het besef dat we volgende week niet terug komen is er nog niet helemaal.

En toen vliegen, daar waar ik al maanden tegen op zie. Nadat ik een toch maar een pilletje had genomen heb ik nergens last van gehad. Geen angst, geen stress, niets. En wat was dat fijn! Ik kon gewoon even genieten van het vliegen. Na 3 uur kwamen we aan in Istanbul. Hier moesten 2 uur wachten om vervolgens weer door te vliegen. Het vliegveld van Istanbul was groot! En 2 uur wachten is helemaal niet lang. Tegen de tijd dat je goed en wel uit het vliegtuig bent en de goede gate hebt gevonden, mag je het volgende vliegtuig al weer in. Het was inmiddels al 00.50 lokale tijd. Zodra we in de lucht waren ben ik ook snel in slaap gevallen. Om 10.40 landde we in Johannesburg. We hebben eigenlijk wel genoeg van het vliegen, maar moeten hier nog een stop-over maken. Na een uur aan de grond te hebben gestaan zonder het vliegtuig uit te mogen vlogen we door naar Kaapstad. Deze vlucht duurde nog ongeveer 2 uur. Na een harde en schommelende landing stonden we veilig weer aan de grond. Na 3x stijgen en 3x landen ben ik stiekem wel een beetje trots op mijzelf. I did it !!

We hebben onze koffers opgehaald en even opgefrist. Vervolgens door de douane, die mensen vroegen ons hoelang we hier bleven en wat we hier gingen doen. Met ‘’HolidayJ’’ namen ze gelukkig genoegen. Als laatste kwamen wij in de aankomst hal aan en daar stonden mijn oom Douwe en tante Irene. Zij wonen al weer bijna 50 jaar in Robertson, een dorpje zo’n 2 uur van Kaapstad vandaan. Die middag zijn we naar de Waterfront geweest. Dit is het historisch hart van de haven van Kaapstad. Hier komen ook de meeste buitenlandse toeristen. Het Waterfront ligt gelegen tussen Robbeneiland en de Tafelberg. We hebben hier geluncht en zijn daarna wat rond gaan lopen. Vandaag hebben we vooral veel bekeken en we komen hier zeker terug om naar Robbeneiland te gaan en om de Tafelberg te bezichtigen. Rond etenstijd hebben we heerlijk gegeten bij een steakhouse en zijn daarna doorgereden naar Robertson. We hebben een toeristische route terug genomen en hebben een prachtig uitzicht gehad vanaf de berg waar we overheen reden. Het wordt heel snel donker hier en dus kwamen we in het donker aan bij het huis van mijn oom en tante. We hebben hier BVN op tv, dus we konden nog net even ‘de wereld draait dooooorrr’’ kunnen kijken. Na wat facetimen met familie zijn wij lekker gaan slapen.

Woensdag 11 februari zijn we vroeg opgestaan en na een heerlijk ontbijtje zijn vertrokken richtingMontagu. Hier hebben we een Tractor Trip gehad. We zijn met een Tractor met aanhanger helemaal tot boven op de berg gereden. Met heel veel steile stukken en hobbels kwamen na een tijdje aan. Wauw! Wat een mooi uitzicht is het vanaf hier. We hadden super mooi weer en een prachtig uitzicht over de Koo Valley. Na een picknick reden we weer terug naar beneden. Althans, dat was de bedoeling, na een aantal meter hoorde we een klap en moesten we remmen. De chauffeur wist niet precies wat het was maar wilde geen risico lopen om daar halverwege de berg ineens achter te komen. We besloten om naar beneden te lopen. Vol goede moed liepen we het steile weggetje af. Al snel merkte we dat het zwaarder was dan we dachten. In de verte hoorde we de tractor al weer aankomen, er was iemand komen kijken, en blijkbaar was er niets bijzonders aan de hand. We besloten om weer mee te rijden naar beneden. Beneden aangekomen kregen we een traditionele maaltijd geserveerd. In de schaduw hebben we onze maaltijd afgesloten met chocolade en ijs. Hierna zijn we weer terug gereden naar Robertson.

En daar zit ik nu, heerlijk in de schaduw op de veranda voor het huis. De eerste dag in Zuid Afrika hebben we overleefd, en wat hebben we al veel mogen zien van hier! Morgen staan weer nieuwe uitstapjes op de planning en vrijdag reizen we per bus door naar Humansdorp!

De eerste foto's zijn ook terug te vinden op mijn blog!

Ik spreek jullie snel weer!
Liefs, Marianne

Reacties

Reacties

Jolette Wils

Super leuk Marianne om je zo te volgen. Heel veel plezier !

Tante franzi

Dag Marianne, pas twee dagen in zuid-Afrika en al zoveel te vertellen! Ik kijk nu al uit naar het vervolg, wat een avontuur!! Zou bijna jaloers zijn.....
Liefs tante franzi.

sietske

Leuk leave, om je verhalen te lezen.
Ik ben trots op je
(L)

arjen en mieneke

leuke foto's en hele verhalen prachtig

Oma Femmie

wat een leuk verslag Marianne mooi dat om te lezen liefs van mij en de groeten

Frans van Dijk

..wat een reisverslag, en dat na 1 dag, je hebt talent hoor..
Hartstikke leuk om je hier te kunnen volgen..

Anne-karien

wat een mooi verhaal. En nog maar zo kort daar. Geniet ervan!

Yolanda Ulfman

Hoi Marianne wat heb je al veel gezien in een korte tijd. Meisje geniet van elk moment die je kan pakken, sommige dingen zijn soms niet leuk misschien maar dat heb je in Nederland ook weleens. De hartelijke groeten .

Allie Platje

Lieve Marianne,
Wat geweldig dat je zonder stress hebt gevlogen. Wat je beschrijft van kaapstad herken ik allemaal. In 2002 ben ik daar ook geweest. Fantastisch he. Ga buiten je stage ook ontzettende genieten. Ik wens je een goede stage en veel plezier toe.
Lieve groeten vanAllie

Marten

Hoi Marianne, de vliegreis is geweest, dus die angst is weg. Je hebt even de tijd genomen om je verhaal te doen. Leuk. Hele mooie foto's zag ik. Genieten van deze mooie omgeving ........ Groet, Marten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!