Mijn avonturen in Zuid Afrika !

Week 12 Dansen en verslagen typen.

Week 11

28 april t/m 4 mei 2015

De 3de stage week alweer voor de nieuwe groepen. Deze week staat dansen centraal. We beginnen weer met onze β€˜β€™do as I do’’. De kinderen vind het leuk en leren ons ook nog wat nieuwe liedjes. De liedjes zijn wel in het Xhosa, maar we beginnen de dansjes en de tekst wat te herkennen en na een paar keer kunnen wij ook lekker meedansen. Vaak staan we allemaal in een rondje en 1 iemand in het midden. Dan wordt er iets gezongen, de middelste zwaait wat met de heupen en voor diegene voor wie ze danst is de volgende die in de cirkel mag. Doormiddel van verschillende liedjes zijn er steeds nieuwe manieren om een volgende persoon te kiezen. Internet wordt steeds schaarser. We hebben geen wifi code meer van Harcourts en we konden vandaag allebei even 10 min aan een kabel onze bestanden downloaden.

Woensdagmiddag besloten we om even te gaan tennissen. We hebben nog rackets en ballen van Fried en Marian en we kunnen dus even lekker een balletje slaan. Heerlijk om weer even te tennissen. Terug in Nederland ga ik zeker weer competitie spelen.

Donderdag
werden we weer wakker met wat regen. Bah, daar hebben we geen zin in, we beginnen om 10.30 en gelukkig klaart het al weer wat op. Slagbal vandaag met de bovenbouw. We hebben slagbal omgetoverd tot Kickbal. Schoppen van de bal en lopen van hoepel naar hoepel. Na een aantal slagen begrijpen beide teams wat de bedoeling precies is en loopt het spel lekker door.

Vrijdag was het Workers day, of te wel, dag van de arbeid. De scholen zijn vrij en onze bouwvakkers hebben vandaag ook een vrije dag. We hebben al 2 weken de hele dag werkers over de vloer. Er ligt nu een waterdicht dek overheen en ze hopen dat hiermee de lek weg is. Grappig bijkomstigheid die mensen liggen bijna altijd te slapen boven als wij thuis komen van de school. Middagdutje denk ik.

Ik moest even naar de stad voor een nieuw horloge en Froucke ging langs de kapper. Eerst Froucke bij de kapper afgezet en toen naar Humansdorp gereden. Wat een drukte in de stad. Vrijdag is payday en er waren mega lange rijen bij de pinautomaten. Gezellig drukte altijd op vrijdag dus, soms lijkt het alsof de hele wijk op de deze dag naar de winkelstraat trekt.

Smiddags zijn we even gaan lunchen bij de Rambling Rose. Hier maken we sinds kort gebruik van het internet. Het personeel herkend ons al en weet wat we drinken, super fijn dat we daar dus even kunnen zitten. Na een tijdje komt de eigenaar al naar ons toe: β€˜β€™No wine today girls?’’. Ach een wijntje kan er ook wel bij vandaag. We hebben even contact met thuis via skype en gaan met sluitingstijd ook weer richting huis.

Vannacht vliegenmij ouders naar Zuid Afrika!

Zaterdag ,

Helaas van uitslapen kwam vandaag niets. Maar gelukkig, mijn ouders zijn vanmiddag veilig aangekomen in Kaapstad. Zij zullen eerst een paar dagen bij familie zijn en woensdag komen ze onze kant op.

Na een schoonmaakuurtje gaan we bezig aan de studie. School, ja helaas, de deadlines komen steeds dichterbij.
’s avonds zijn we naar een Food Market geweest. Even wat lekkere hapjes gegeten onder het genot van muziek en speciaal biertjes.

Zondag en maandag stonden dit weekend vooral in het teken van school. Over 2 weken vertrekken we al uit onze huisje en voor die tijd willen we eigenlijk alles inleveren. Aankomende dagen nog even goed bezig en dan hebben we nog 1 weekend om alles aan te leveren. Ik ben benieuwd.

Aankomende week een leuke week tegemoet met mijn ouders & oom en tante!

Tante franzi

Dag Marianne , fijn dat je ouders er zijn, dat zal een heerlijke ontmoeting worden. Ik denk dat er traantjes gaan vloeien. Wij vertrekken samen met tante Henny en ome Joop, donderdag, naar Bourgogne en hopen op een mooie vakantie. Bedankt weer voor je leuke verhalen en tot ziens in Nederland . Met Dirk uiteraard!!!
Groetjes tante franzi en ome Peter.

Johan Osinga

Wat is het fijn te horen dat jullie genieten. We zien er naar uit om jullie morgen (woensdag) weer te zien.
Groetjes van ons, ome Douwe en tante Irene, ome Marius' en tante Dina uit Robertson. Nog 500 kilometer bij jullie vandaan.
Wij gaan zo lekker braaien!

Anouk

Lieve Marianne,
Het klinkt nog steeds erg fijn daar! Goed om te horen!

Wat heerlijk dat je pap en mam veilig zijn geland en morgen al komen!! Fijn dat je 'straks' in Nederland mensen zo dichtbij hebt die weten waar je precies was en die een klein beetje in jouw ervaring kunnen delen (dichtbij... hoewel, Eindhoven is dan best ver ;)) Geniet van jullie tijd samen, neem ze mee naar al die mooie dingen daar. Geniet van jullie vakantie!
Liefs Anouk

Anouk

Oh en... ik heb echt een heel tof kaartje op de bus gedaan... ik hoop dat je die nog op tijd krijgt :D