Mijn avonturen in Zuid Afrika !

week 13 Familie op visiteee

Week 13

5 mei t/m 11 mei 2015

Deze week was rugby. Rugby is hier een grote sport wat ze echt heel leuk kunnen spelen. In Nederland zou ik niet zo snel eindspel met tackelen spelen maar hier gaat dat super.

Respectvol omgaan met elkaar kunnen ze nu ineens wel.

We hebben ook een map aangeleverd met gymlessen die wij gegeven hebben zodat de docenten later nog les kunnen geven.

Woensdag eind van de middag zaten wij rustig bezig met school toen we ineens getoeter buiten hoorden. Aangezien het toch wel rustig is bij ons ben ik toch even gaan kijken bij het raam. En daar stonden ze hoor! Mijn papa en mama! Ze zouden bellen als ze nog een uur moesten maar ze wilden ons verrassen. Heel lief en super leuk natuurlijk.
Savonds zijn we lekker uiteten geweest bij de italiaan met z’n allen.

Donderdag zijn mijn ouders mee geweest naar de basisschool. Even laten zien aan welke kinderen ik al een hele tijd lesgeef. We hebben even een rondleiding gegeven door de school maar ook door de wijk. We hebben even een rondje gereden zodat zij ook kunnen zien hoe het hier is. Daarna moesten wij nog 3 lessen geven. Mijn ouders zijn opgehaald door mijn oom en tante en wij gingen verder met lesgeven.

Smiddags zijn we weer richting Hankey en Patensie gereden om de Kouga dam te bekijken. Froucke en ik waren hier al eens geweest, maar leuk om nu even anderen te laten zien.

Vrijdag zijn we vroeg vertrokken naar het ADDO park. Dit is een mega groot olifanten park. We mogen daar dan zelf doorheen rijden. Na de eerste olifanten hoorde we van iemand anders dat er een Cheeta Kill was. Wauw! Dat moesten we zien. Na even verkeerd rijden kwamen we er aan. Een hert was helemaal opgevreten en je kon alle ingewanden zien liggen. De cheeta was helaas al weg, maar na even goed kijken vonden we de cheeta!:) We hebben veel olifanten gezien die echt super dicht bij de auto kwamen.

We zijn naar onze huisjes gereden, we overnachten vanavond in het park. Froucke en ik delen een huisje met uitzicht over het park. We konden vanaf ons balkon de olifanten zien. Dat is toch wel echt heel gaaf. Omdat we toch in het park slapen konden we nog even snel door het park rijden. En wauw er kwam nu een olifant echt heel dichtbij!


Terug zijn we heerlijk uiteten geweest in het restaurant en daarna terug naar onze huisjes.

Zaterdag ’s ochtends werden we wakker en hebben we meteen onze balkon deuren open gegooid, heerlijk wakker worden.

Vandaag zijn we nog even door het park gegaan en daarna door naar een ander park. In dit park waren super veel giraffen. Wat een gave beesten zijn dat toch. Ook hier hebben we de cheeta in het wild gespot. Ofja, mama had hem gespot!

Zaterdagavond hebben we gezellig spelletjes gedaan met z’n allen. Knus in het donker want de stroom was weer uitgevallen. Toch we leven genieten met z’n allen.

Zondag zijn oom Douwe en tante Irene naar PE gegaan voor familie bezoek.

Wij zijn met mijn ouders een stukje gaan rijden. We zijn naar Jeffreysbay gereden en even op het strand gelopen. Na een kopje koffie aan de zee zijn we terug gereden naar ons huis.

Daar hebben we even heeeeerlijk in de zee gezwommen. Dat hadden we zelf ook niet zo vaak meer gedaan en het was goed weer.

Savonds heb ik ze nog even een prachtig mooi plekje laten zien in Cape St Francis. Terug in het huisje hebben we onze laatste avond samen geviert bij een grillrestaurant. En het was natuurlijk moederdag vandaag!

Ohja, vanaf vandaag zijn we ook illegaal in dit land. Toch een gek idee maar de aanvraag is in behandeling.

Maandag hadden we nog vrij dus zijn we met z’n allen naar Stormsrivier geweest. Hier is vooral een mooie omgeving. Tante Irene vroeg of we op een boot konden en er was plek! Hup zwemvest aan en gaan! En was een soort speedboot waar we mega snel over de zee gegaan Ik had dit nog nooit gedaan en vond het mega tof! Na een lunch zijn we gaan wandelen. Een prachtige route door de bergen en bomen. Nadat we uitkwamen bij een hangbrug besloten Froucke en ik om samen nog even door te gaan naar de top. Papa, mama en ome Douwe bleven wachten bij de brug. Het was een leuke steile maar korte tocht naar de top. Na ongeveer 40 minuten waren we weer terug. Het was onderhand bijna 5 uur en Froucke en ik gingen die avond weer naar huis.
Papa, mama, Douwe en Irene blijven slapen in een huisje aan zee. We moesten dus weer afscheid nemen. En ondanks dat het maar voor 4,5 week is, is het toch weer gek om afscheid te nemen.

Zoals je leest gaat de tijd echt super snel. Ook de afgelopen dagen zijn omgevlogen. Zoveel heb ik mijn ouders kunnen laten zien van hier, lastig te omschrijven merk ik, maar het was heerlijk om ze weer even te zien.

Ik heb een heerlijke week gehad. Nog 1 week stage lopen en dan is het alweer gedaan hier.

Gek, ergens vind ik het heerlijk om naar huis te gaan, maar aan de andere kant wil ik gewoon nog lekker reizen.

Ik ga gewoon nog even genieten.

Reacties

Reacties

Emma

Wij zijn nu weer in robertson. Wij hebben heerlijke dagen bij jullie gehad. Wij genieten nog een paar dagen van het prachtige land

johan

Fijn om te zien hoe Marianne en Froucke leven in Zuid Afrika.
We hebben fantastische dagen gehad met elkaar.

Franzivossen@gmail.com

Dag Marianne , wat leuk dat je je ouders de wijk en jullie schooltje hebben laten zien. Als ze straks thuis zijn kunnen ze zich helemaal wanen in zuid-Afrika . Dit mailtje krijg je vanuit ons Franse vakantiehuisje.
Bon jour van ome Peter en tante Franzi.

Sjoerd en Linda

Hey Marianne!
Tjonge, nog maar 1 week stage, dat is opeens nog snel gegaan.
En dan rondreizen toch?
Wij gaan morgen naar Jacqueline in Bielefeld.
Liefs van ons. XXxxx

Anouk

Lieve Marianne, wat vliegt de tijd. Wat klinken de dagen met je ouders fijn, heerlijk dat je ze even hebt kunnen meenemen in jouw zuidafrikaanse wereld. En voor ons weer jaloersmakend om je verhalen te lezen. :) Olifanten en giraffes zo dichtbij... wauwie :D

En nu je laatste week stage alweer, mi gado. Over een dikke maand ben je alweer thuis. Geniet van je laatste week daar en daarna van de rest van 't land. Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!