Mijn avonturen in Zuid Afrika !

Een autorit met bijzondere ervaringen

Donderdag 12 februari. Eerder dan verwacht toch nog even een blog over vandaag!

Vandaag konden we uitslapen! We zijn ‘s ochtends even naar de supermarkt geweest in het dorp. In de winkel verkopen ze naast bekende producten ook hele rare producten. Zo lag er bijvoorbeeld een varkenskop in de koeling. Jazeker, een echt varken, met neus en al. Gelukkig hoeven wij dat hier niet te eten. Omdat onze stekker van de laptop niet in het stopcontact hier past hebben we een nieuwe stekker gekocht die hier overal in Zuid Afrika past. Tante Irene wist hier wel een adresje voor waar we dat goedkoop konden halen.

Na de winkel zijn we door gereden naar ‘’Birds Paradise’’. Dit is een plek waar we krokodillen, bokken, flamingo’s en aapjes konden zien. Eigenlijk is het een soort kinderboerderij. Op deze plek hebben we ook geluncht. We zaten in een heerlijk tuintje met prachtig mooi weer. De lunch was heerlijk en is hier helemaal niet duur. We waren met z’n drieën zo’n 9 euro kwijt voor het eten. Na de lunch zijn we even terug gegaan naar ons huis. Hier hebben we even gelegen want van de warmte hier wordt je snel moe. Om 14.15 kwam ome Douwe thuis van het werk. Met z’n vieren zijn we door gereden naar Sanbona. Dit is een natuurreservaat waar wilde dieren leven. Omdat de weg door het reservaat een gewone openbare weg is hoef je geen geld te betalen. In dit reservaat kun je een ‘safari’ doen of zelfs overnachten. Wij hebben gewoon in onze eigen auto door dit gebied gereden. Er zijn hiermee wel een paar regels, je mag niet van de hoofdweg af (de safari busjes wel) en je mag niet stil staan op de weg. De reden hiervoor is dat je maar een safari moet nemen als je bijvoorbeeld foto’s wil maken van de dieren. De eerste dieren die wij zagen waren Bokken, gazelles en elanden. Na een stukje rijden kwamen we ook de zebra’s tegen, super tof om deze dieren in het wild te zien! We waren een beetje teleurgesteld dat we nog geen olifanten en giraffe hadden gezien en de rit was al bijna ten einde. Tot het moment dat we in de verte wat op de weg zagen staan, GIRAFFEN! Wauw wat is dat gaaf om die van zo dichtbij te zien. Inmiddels werden we gevolgd door een wit busje (de security) ondanks dat we eerder al waren aangesproken dat we stilstonden gingen we nu toch even stil staan, dit was wel erg bijzonder. Gelukkig lieten ze ons met rust en konden wij makkelijk foto’s maken van deze prachtige dieren! Inmiddels waren we het park uit en ook 3 uur verder. Het was tijd om weer terug te rijden. Halverwege kwamen we bij Ronnie sex shop. Dit is geen sex shop maar is hier een bekend begrip. Vroeger heette het hier Ronnie Se Shop, mensen hebben hier ooit een ‘x’ achter gezet en sindsdien staat het bekend als Ronnie Sex Shop. Hier binnen was niets bijzonders te koop maar door de winkel heen hingen kleren en bh’s met teksten van erop. Leuk om hier even te stoppen en te kijken. In Swellendam zijn we heerlijk uiteten geweest bij een restaurantje. Na een vol buikje zijn we terug gereden naar Robertson.

Het is nu 22 uur en ook hier begint ‘wie is de mol’ bijna! Morgen ochtend vertrekken we per bus naar Humansdorp. Op naar een nieuwe plek, met nieuwe mensen en een nieuw avontuur!

Liefs, x

Jolette Wils

Wederom super leuk! En fijn om zo'n oom en tante daar te hebben; jullie boffen maar met hen. En mooie foto's van al die dieren ????

Bastiaan & Anouk

Marianne, wat gaaf! Wat een indrukken in die paar dagen. :) We kijken al uit naar je volgende blog! Liefs Bas & Anouk

Johan

Wat hebben jullie een mooie start van het grote avontuur.
Vandaag in de bus naar jullie doel.
Goede reis en liefs van ons!

Tante franzi

Dag Marianne , wat een geluk dat jullie tante Irene en ome Douwe hebben, die jullie geweldig gidsen zo te "horen". Zij zijn goud waard.......
Wat een raar idee dat jullie daar ook, wie is de mol, kunnen zien.

Roger

En wanneer gaat er eindelijk eens les gegeven worden?
Jullie zitten daar niet voor niets, moppies

Wandert

Weer een mooi verslag van deze dag. Leuk om jou reis zo te volgen

Marian

Je neemt me echt mee naar Afrika met je mooie verslag. Helaas kan ik daar alleen over dromen. Heel erg bijzonder om zo op de hoogte te blijven van jou mooie avontuur.